Chiang Mai & Slowboat naar Laos

Haaai People!

11 april was er weer een jungleparty in Pai, ik ging er weer heen alleen was het nu anders omdat het net had geregend en daarom kwamen er maar ongeveer 100 man. Maar het was nog steeds supervet! De volgende dag ben ik naar Chiang Mai gegaan omdat daar Songkran( Budddhistisch nieuwjaar/waterfestival) is. 13t/m16 april stond Chiang Mai op zijn kop. 3 dagen lang watergevecht met 200.000 man! Het was een soort van koninginnedag gevoel maar dan met waterpistolen! jammer genoeg heb ik geen foto's kunnen maken want dan zou me camera stuk gaan. Het was super vet ik was nog met 2 andere Nederlanders, we zijn samen veel uitgegaan. Jullie meoten ff op youtube opzoeken Songkran in Chiang Mai. Het is echt een gekkenhuis!

Ook ben ik in Chiang Mai naar een Thaiboks wedstrijd geweest. Om de Thaiboks arena waren er allemaal barretjes en er was ook een LadyBoyBar. Daar stonden 10 ladyboys te dansen en op een gegeven moment trokken ze allemaal hun beha uit en stonden ze topless te dansen! wij gingen helemaal stuk en gingen bij de ladyboybyar een drankje doen. Ik heb nog foto's een topless ladyboy.

17 april ging ik met de bus naar de grens van Thailand/Laos en daar bleef ik slapen. De volgende dag had ik een 6 uur lange tocht met de slowboat over de Mekong rivier. En in de avond bleven we slapen in een dorpje. Daar merkte ik dat Loas een stuk anders is dan Thailand. Thailand is heel westers en open voor alles. Maar Laos is communistisch en het lijkt wel of je 30 jaar terug gaat in de tijd. Ook gaan alle barren in Laos om 23.30 uur dicht!!!

De derde dag van mijn reis was weer een lange boottocht van 8 uur en toen kwam ik aan in de stad Luang Pra Bang. Het stadje heeft 25.000 inwoners en is de 3e grootste stad van Laos...

De prijzen in Laos zijn veel anders dan dan in Thailand. Zo kost een maaltijd in Laos 2x zoveel dan in Thailand. Maar een halve liter bier is in een kroeg ongeveer 1,50 en dat is goedkoper dan in Thailand. Dus voor mij is Laos wel goedkoper.

Onze eerste avond stappen in Luang Pra Bang was anders dan we hadden verwacht. We wisten al dat alles om 23.30 uur zou aflopen maar we hoopten op nog een bar die open zou zijn tot in de late uurtjes maar die was er niet... Maar we hadden gehoord dat er 7km buiten de stad wel een bowlingbaan was die tot 3 uur 's nachts open zou zijn. Dus gingen we naar de bowlingbaan. De bowlingbaan was ook echt een bowlingbaan, veel TL verlichting, heel zacht muziek op de achtergrond, en 10 bowlingbanen. Maar iedereeen uit heel Luang Pra Bang gaat er heen als ze nog zin hebben in een drankje na half 12. Dus de bowlingbaan zat vol met dronken backpackers. Oohja en het beste van de hele bowlingbaan was dat een grote fles whiskey minder dan 2 euro kostte!

Maarja na 2 dagen bowling en watervallen gezien te hebben ben je Luang Pra Bang wel zat, dus daarom ga ik morgen naar Vang VIeng, dat is de Lloret de Mar van Laos.

Dus binnenkort weer een nieuw verhaal.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!