Chiang Mai, Pai & de scootertrip voor een nieuw Visum

He!

Ik kwam aan met Tobias in Chiang Mai, daar kwamen we Wiebe weer tegen! Chiang Mai is een leuke stad voor een paar dagen, maar heel bijzonder vond ik het niet. Ik heb wel heel veel mensen leren kennen in Chiang Mai.

Omdat ik Chiang Mai zat was en weer zin had in een nieuw avontuur, besloot ik om in me eentje naar Pai te gaan. Pai is een klein plaatsje die bekend stond als hippieplek. Maar nu is het geen hippieplek meer omdat er veel backpackers heen gaan. Ik had Pai veel kleiner en saaier verwacht, daardoor was ik positief verrast toen ik in Pai aankwam!

Ik had al wat mensen leren kennen, en zei vroegen mij of ik die avond met hun mee zou gaan naar een leuk feestje met de naam JungleParty!. Daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen!
Er reden gratis taxi's naar de Jungleparty, de jungleparty was ook echt ergens tussen de bergen en in het bos! Entree was 2,50 euro.Het was een soort van klein festival met 400 man! In het begin was er trommel/djembee muziek, daarna kwam er een reggaeband, en op het eind kwam er natuurlijk een minimal/techhouse dj!!!! Dus de muziek was ge-wel-dig!!!
ik ben op het feestje tot 9 uur sochtends gebleven, het leukste was, dat je de zon op zag komen om 7 uur en dat je in de zon doorfeestte. Een vriend van mij, was zelfs verbrand door de zon op het feestje !!!\ Het leukste was dat ik op het festival zoveel mensen heb leren kennen, die ik in Bangkok, Koh Chang of in Chiang Mai heb leren kennen. (Dat komt omdat bijna iedereen dezelfde steden bezoekt).

Pai was fantastisch! Lekker klein en gezellig, iedereen kent elkaar en er is veel keuze naar welke bar je wilt. WIl je een kampvuurtje, livemuziek of gewoon een dj. Het kan allemaal in Pai!
De derde dag in Pai kwam ik Tobias tegen, hij was ook naar Pai gekomen. In Pai heb ik een scooter gehuurd en veel rondgereden, watervallen bezocht, een Canyon gezien. etc...

Ik had gehoord dat 12 tot 15 april er een waterfestival in alle buddhistische landen (Buddhistisch nieuwjaar) en mij werd aangeraden om het in Chiang Mai te vieren. Ik wilde eigenlijk naar Laos, maar omdat ik het waterfestival niet wil missen ga ik tochmaar naarChiang Mai. Maar me visum loopt de 15e af, dus besloot ik om een scooter te huren en naar de grens van Birma te rijden om me visum te verlengen. Zo zou ik toch naar het waterfestival in Chiang Mai kunnen gaan.

Ik dacht dat de scootertrip niet zo lang zou duren, maar ik heb uiteindelijk 350 km afgelegd om naar de grens van Thailand te komen. Ik zit nu in Mae Sai, de grensstad, en ik heb nog even geen zin in grenscontrole, dat doe ik zo wel.
Ik vond me scootertrip wel heel vet! ik heb het echte Thailand kunnen zien, ik ben in al die 350 km misschien 5 toeristen gezien. Voor de rest alleen maar Thaise mensen die totaal geen engels konden, en om de weg te kunnen vragen heb ik vaak me handen en voeten moeten gebruiken. Het begon ook opeens keihard te regenen, toen ben ik in een dorpsrestaurantje gaan zitten, en daar heb ik avondgegeten en ik kreeg ook nog een regenpak van hun.

Foto's komen binnenkort! Sorry!

Reacties

Reacties

San

Wooww toni eindelijk begin ik een beeltenis te krijgen van wat je allemaal doet daar en hoe het voor je is! Klinkt allemaal geweldig gewoon! Haha grappig van de regenjas, super mooi :). Is het nog gelukt met je visum en waarom heb je geen zin in grenscontrole ???????

Pussaaa volim te!

San

Een beeld te krijgen..

Toni

Ja is wel gelukt. En ik had er gewoon Ff geen zin. Me visum is geregeld. Alleen stond er overal 10 dollar of 500 baht betalen.(10 dollar is veel minder) Dus ik me geld omwisselen in 10 dollar. Neemt de duane me 10 dollar niet aan omdat de koers is gedaald. Ik blijf nu in een saai dorpje slapen , maar daarna wordt het een paar dagen alleen maar feesten!

Sandra

ik zie het al, jij geniet ervan! maar dat was ook de bedoeling...imas puno poljubaca od Luke i Dunje.....
I od mene i Slavka naravno!
UZIVAAAAJJJJJ!

mama

hej, ljubi majka,
lijepa prica i lijepe avanture. Malo mi je strasno tih 350
km na skuteru sam, ali vjerujem da si tako stvarno okolinu dobro vidio i dozivio. Cujem da si malo bolestan, prehladjen, i nadam se da ce ti brzo biti bolje. U Bosni te svi puno pozdravljaju i didi je bilo jako drago sto smo bili da ga obidjemo.
Lijepe su slicise koje si nam poslao i stvarno je sve lijepo. Jedna sugestija: stavi nam koji datum u prici da bi nam bilo jasnije kad si stigao i koliko si se zadrzao.
Necu vise da te gnjavim: ozdravi, uzivaj, javi se.
Volim te i pusa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!